Google+

vineri, 21 iulie 2017

Raportu' sătesc pă partea dă credință și spiritualitate.


-Duminică vine Bogdan, vecinu’, să crape buturugile alea, îmi spuse mama la telefon.
-Păi duminica vrea el să crape buturugi?
-Daaa, cică e adventist de ziua a șaptea, și ăștia sâmbăta stau și duminica muncesc.
-Adventist de ziua a șaptea? Păi nu era penticostal?
-Penticostal a fost la început, când au venit ăia la noi în sat și le-au dat gratis două kile de pește pe săptămână celor care au mers la ei la adunare. În timp, vecinu’ Bogdan s-a distins prin credință și har și i-au dat penticostalii și o Dacie 1310. În două săptămâni a făcut-o praf, s-a urcat beat la volan și a intrat în șanț cu ea. E și-acu tot în șanț, zici că e armonică. A doua zi au venit doi șefi de la penticostali cu costume, cravate și pantofi negri la Bogdan la poartă și au început să-l mustre cu voce tare, ca să audă toată lumea, că a distrus mașina din cauza darului beției. Da’ Bogdan era tot beat, a ieșit cu un topor la ei și le-a zis:
-Marș, bă, d-aci, în morții mamelor voastre, credeți că eu îmi lepăd credința strămoșească pentru o Dacie 1310 pă care am făcut-o praf? 
Au fugit penticostalii de le sfârâiau pantofii ăia negri de lac.
Vreo câteva săptămâni după asta, a fost Bogdan ortodox autentic, venea duminica dimineața la slujbă și îi dădeau lacrimile când citea popa pilde. Dar acum a trecut la adventiștii de ziua a șaptea, că în august trebuie să scoată ceapa și nu are cu ce să o care la piață. Cică i-ar fi promis adventiștii că dacă în următoarele săptămâni dă dovadă de căință activă, îi dau un Cielo.

2 comentarii:

  1. Salut, Dane! Inițial m-au mătrășit de pe Facebook oameni răi cu suflet rău. Apoi, constatând cu un egoism feroce cât timp pentru citit am câștigat prin prezența absenței contului de Facebook, am retras la timp degetul de pe “conectare” și am extras din teancul de la capul patului încă un Bohumil Hrabal. Vorba ceea, Hrabal strică treabal.

    RăspundețiȘtergere