Google+

luni, 9 ianuarie 2017

Lupta ideologică (din ciclul Dialogurilor între Abate și Cocoșul Garlic)

Zilele trecute l-am întrebat pe bunul meu prieten, Abatele:
- Cum vine treaba asta cu lupta ideologică la noi?
- E lupta dintre stânga și dreapta, toată lumea știe, e la mintea Cocoșului Garlic, mă persiflă Abatele, așa cum obișnuia el să facă mereu.
- Abate, chiar și un Cocoș ca mine știe să caute pe Google definiții, eu te întreb cum stă treaba în realitate la noi.
- Dar ce te interesează? Nu ai lucruri mult mai bune de făcut, cum ar fi să stai degeaba, ca de obicei?- întrebă Abatele plictisit.
- Eu cred că nici tu nu știi, de-aia nu vrei să gavarești!- încerc eu să îl provoc pe Abate.
- Bine, îți spun, nu c-ai înțelege tu, dar să nu zici după aia că nu ți-am explicat meandrele concretului pe îndelete! Până în 1989 nu aveam luptă ideologică, Cocoșule. Pentru că aveam un partid unic, după cum chiar și tu știi. Treaba era simplă, toți erau în tabăra câștigătoare. Ideologic vorbind. Adică luptă ideologică era, dar nu la noi. Poate să mai fi primit unii pachet cu luptă ideologică de la rudele din Vest, asta dacă nu umbla Securitatea în colet să o confiște. Ei bine, ce să facă toți acești oameni după 1989? Partid unic nemaiexistând, trebuia cumva ca oamenii să își găsească calea, tabăra, ideologia. Căci ce ar fi democrația dacă nu ar exista și lupta ideologică? Ar fi ca revoluția fără morți, un fel de lovitură de stat. Prin urmare, au stat tovarășii de vorbă și au agrăit:

- Tu ce vrei să fii?
- Păi... de stânga am fost toată viața, de stânga rămân! Cum altfel să mă asigur că am tot ce îmi trebuie fără să muncesc?- au strigat unii, mulți la număr.
- Foarte bine, atunci noi vom fi de dreapta, că așa trebuie să fim, și de stânga, și de dreapta - au zis ceilalți.
- Bine, și cine va câștiga?
- Cum cine? Noi!
- Care noi?
- Noi, ce nu înțelegeți? Toți!
- Chiar toți???- se mirară cei de stânga
- Da! Toți! Bine... toți, dar mai pe rând, așa... că așa trebuie, înțelegeți...?
- Nu sună rău deloc!- se bucurară tovarășii. Și cum o să facem să câștigăm?
- Păi simplu! Uneori ne-o trageți voi, uneori v-o tragem noi!
- Cum așa? Cum facem asta?
- Păi e simplu. Avem luptă ideologică, stânga vs. dreapta.
- Și oamenii cu cine or să țină? Cu stânga sau cu dreapta?
- Măi, nu prea mai vor ei să țină cu niciunii... s-au cam săturat ei de lupta ideologică...
- Păi și atunci noi cum facem? Că trebuie să câștigăm!
- Uite cum facem! Când vrem să v-o tragem, o să fim de centru-dreapta! Așa lumea o să voteze cu noi, că nu o să fie treaba clară! Și așa v-o tragem! Și vouă, și lor!
- Bine! Dar să știți că și noi o să v-o tragem, și o să fim și noi de centru-stânga!
- Foarte bine, cum spuneam, asta e ideea, să ne-o tragem unii altora! Asta e democrația, fraților!
- Uraaaa!! Uraa!!! Hai că se poate!

- Abate, totuși e ceva ce nu înțeleg, l-am întrerupt eu. Cum adică „centru”? Ce naiba e ăla? Că parcă era vorba de stânga și dreapta, ca să fie luptă ideologică.
- Ce nu înțelegi, Cocoșule? Mi-am răcit gura de pomană cu tine până acum? Ideea e să și-o tragă unii altora, și împreună tuturor.
- Păi da, asta am înțeles, dar care e ideea cu centrul? Ce înseamnă asta?
- Cocoșule, nu o scot la capăt cu tine decât dacă cobor nivelul discuției sub nivelul mării, pe undeva pe fundul Gropii Marianelor. Stânga și dreapta știi ce sunt, nu? Ce crezi tu că poate să fie centrul, adică între ele? Ia ghici?
Eu stăteam cu ochii mari, încercând să deslușesc tainele misterului politic...

Abatele cedă și spuse:
- Cocoșule, toți avem stîngă și dreaptă... iar între ele, mai jos, așa, pe limbajul tău din lumea animalelor, este... Pula... că doar ea se află în centru!
Am rămas perplex.
- Abate, deci Centru înseamnă Pula?
- Da, Cocoșule, acum este clar și pentru o orătanie ca tine?
- Este clar, Abate, am îngăimat eu timid. Deci cum ar veni, avem Pula-Stânga și Pula-Dreapta... așa e la noi?
- Exact așa, Cocoșule! Scot eu din tine un adevărat profesor de la SNSPA!
- Abate, îmi e totul mult mai clar, dar nu pe de-a-ntregul... am înțeles cum e cu cele două... dar, tot nu înțeleg ce este cu lupta ideologică...
- Cocoșule, lupta ideologică este prezentă acolo unde se întâlnesc cele două ideologii.
- Și unde se întâlnesc, Abate?
- Cum unde? întrebă Abatele enervat. Avem Pula-Stânga și Pula-Dreapta! Ghici unde se întâlnesc...
- Deci lupta ideologică...
- E în Pulă! preciză Abatele triumfător. Gata orătanie, suficient material didactic pentru astăzi. Vezi că orătaniile ce manifestă prea multă inteligență ajung primele la tăiere!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu