Google+

joi, 2 iulie 2015

Criză în Olimp (piesă kitsch cu happy-end)

Zeii și semizeii de prin părțile Olimpului se adunaseră ca la urss lângă atelierul lui Hefaistos:
-Cinci bitcoini, numai cinci bitcoini și îl puteți urmări pe viu pe singurul grec care muncește - tăia la intrare bilete olimpienilor întreprinzătorul Hermes, zeul comerțului și al tâlharilor.
-În 2000 m-ați pus să le topesc, acu’ m-ați pus să le făuresc la loc, ftuu-te-n cur, măh, Varoufakis, cu matrițele tale dă drahme cu tot, parcă io aș fi Sisif - îl suduia Hefaistos pe ministrul grec de finanțe în timp ce stiliza din baros un fir din mustața zeiței Atena pe o viitoare monedă de cinci drahme.
-A zis cineva Sisif? Am auzit Sisif? Unde o mai fi procletul ăla, sper că nu se sustrage de la executarea pedepsei prin muncă remunerată în bolovani – tună măritul Zeus.
-A cârtit din nou împotriva Ta, Mărite, și l-am trimis să ispășească într-un hotel cu all-inclusive pentru români. Cară non-stop la tăvi cu mâncare pentru turiștii români, daăia nu se satură niciodată – răspunse încântată Hera, cea căreia, spre deosebire de Eva, niciodată nu-i cădea frunza, mai degrabă din cauza lui Zeus decât pentru că era rezistentă.
-Dar ce-i gălăgia asta afară?- tună din nou Zeus.
-Sunt turiștii nemți veniți în concediu la jignit în insulele grecești, explică Nyx, zeița nopții, cea mult iubită de spărgătorii de bancomate.
-Mda? Hermes, trebuie neapărat să încheiem și noi un contract cu Banciu și Mircea Badea, ca să-i jignească pe nemți în numele nostru, că doar ei sunt omphalosul, recte buricul pământului, pă partea de imprecații – ordonă Zeus.
-Mue celor care nu sunt cu noi – răsună deodată în tot Olimpul strigătul de luptă al galeriilor marilor echipe de fotbal bucureștene. Desigur, nu putea fi decât Ares, cel întotdeauna pus pe harță.
-Ce faci, fă, Artemis, aveai chef dă niște săgeți în creditorii internaționali? – o întrebă rânjind zeul războiului pe zeița vânătorii.
-Nenea Ares, vreau și eu săgeți, vreau și eu, te roooog! – se smiorcăi micul Eros.
-Marș în pixda mă-tii de aci, mă, prâsleo, se stropși la el neînduplecatul Ares.
-Da’ de cee, nenea, cee, mă confunzi cu Oedip? – protestă micul Eros.
-Alo... alo... stați la locurli voastre, tovarăși! Alo... alo...! Ne-am adunat aici să găsim o rezolvare crizei elene, hai să stăm și să cugetăm – propuse înțeleapta Atena.
-Păi da, nici nu mă așteptam să cugetați în timp ce faceți ceva – mormăi Hefaistos.
-Io zic că cea mai bună soluție ca să ieșim din criză este să mărim alocațiile. Și pensiile – propuse Zeus, cel care, nefiind recunoscut pentru agerimea minții sale, s-ar fi prefăcut chiar și în taur ca să fută Europa.
-Eu zic să-i invităm pe toți creditorii internaționali la un ospăț și apoi să-i cazăm la mine – fu de părere Hades.
-Dar dacă l-am pune pe Hypnos să adoarmă Troica și apoi eu i-aș face pe creditori la buzunare? – veni cu o soluție practică descurcărețul Hermes.
-V-aș scoate eu din căcat, dar nu este foarte facil să emiți judecăți de valoare fără ficat – se auzi un strigăt tocmai de pe vârful Elbrus.
-Cred că am găsit eu soluția, zise din nou înțeleapta Atena. Îl vom trimite la necruțătoarea Angela pe marele poet al românilor, Marius Lăptucă, ca să-i recite în numele nostru una dintre capodoperele sale.
Zis și făcut: înaripatul Pegas îl transportă cât ai zice proxenet pe bard direct la Berlin. Ajuns în fața nemiloasei Angela, acesta se așeză în genunchi în fața ei și, cu o privire arzătoare, declamă unul dintre nemuritoarele sale versuri de dragoste: „Am să te fut!”
Necruțătoarea Angela se înmuie toată imediat, pen’ că niciodată până acum nu mai auzise de la vreun muritor așa ceva.
-În ce bancă vor grecii banii, dragule? – îi susură ea marelui bard Marius Lăptucă cu o voce melodioasă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu