Google+

sâmbătă, 12 septembrie 2015

O mie și una de nopți

Și în cea de-a o mie una noapte, una foarte ploioasă, creatoare de terțe categorii de stări de spleen, regele îi porunci Șeherezadei:
-Dacă nu-mi spui cea mai tristă poveste din această lume perisabilă, ba chiar din întregul univers efemer, supus în permanență transformărilor în nu-se-știe-ce, îți tai gâtu’ direct! Unde îți stă capu’ acum, îți vor sta picioarele... ceea ce, dacă mă gândesc puțin, n-ar fi foarte rău, deoarece nu aș mai fi nevoit să-mi flexez gâtu ca să mă uit la mirificii tăi craci.
DaȘeherezada avea vorbele la ea tot timpul, frate, îl făcea pe moș din expresii și alocuțiuni direct la el în bârlog. Așa că scoase mintenaș un articol din actuala revistă umoristică „Academia Cațavencu” și începu să i-l citească suveranului. Curgeau lacrimile din ochii suveranului, de ziceai că a mâncat ceapă cu spray lacrimogen. Câțiva curteni chiar intrară de urgență cu o barcă pneumatică, bulversați total. Stare pe deplin explicabilă, dat fiind că la buletinul hidrologic din acea zi cotele apelor râurilor fuseseră anunțate în staționare.
-Daaaaa, n-am mai auzit nietzscheodată ceva atât de trist, se smiorcăi suveranul.
Așa scăpă Șeherezada de descăpățânare și de data asta. Noroc că suveranul ei era prea prost ca să fi auzit de Henric al VIII-lea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu