Google+

joi, 24 decembrie 2015

Tradiții de Crăciun la români

Cică dacă vrei să-ți rodească la anu' ogoarele cultivate cu fasole, grâu, pace, smerenie și alte dicotiledonate, în ajun de Crăciun trebuie să ungi pâinea cu muruială de grâu, ca să nu crape de ciudă la foc mic, s-o arunci în cuptor și apoi să-i servești cu ea pe ăi mai tari în clanță.
Așa că încă de la prima oră am dat fuga în Carrefour, ca să prind două franzele integrale de calitate, numai bune de uns cu moroială de-aia.
Apoi am demarat imediat spre Cora; printre noi, cei care păstrăm adevăratele tradiții de Crăciun, se știe că moroiala din Carrefour e mult mai proastă decât aia din Cora. Da' franzelele integrale de uns sunt mult mai bune.
Am intrat în Cora, am trecut repede printre rafturile cu seu și păr din coadă de iapă gestantă pentru buhai, cu plezne pentru Plugușor, cu ciorapi plini cu nisip pentru Capră și Urs, am înșfăcat repede o sticlă de pe raftul cu moroială și am șters-o acas'. Am uns repede franzelele integrale cu moroiala și le-am azvârlit în cuptor. Acu' tre' să găsesc un fraier să le guste, ca să-și facă tradiția din bătrâni efectu'. În concluzie, sper ca la anu' să intre pe rod cei trei sequoia pitici pe care-i cultiv în balcon. Că doar nu m-am chinuit degeaba.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu