Google+

miercuri, 12 septembrie 2012

Disertație despre concediu sau de ce se dublează numărul de divorțuri în septembrie


Aruncând astăzi un ochi criptic asupra portalului instanțelor de judecată am observat cu vădit interes (și cu o plăcere nedisimulată) că în luna septembrie numărul cererilor de divorț introduse la instanțe aproape că se dublează, comparativ cu celelalte luni ale anului. 
După o analiză riguroasă a problemei, am găsit și explicația științifică: lunile iulie și august lovesc fără milă în corporatiști cu una dintre cele mai mari plăgi ale lumii moderne*: concediul de odihnă.
Soți care de la căsătorie încoace nu s-au văzut niciodată, au fost deodată siliți de soarta crudă să-și petreacă împreună o săptămână sau în cazurile mai grave chiar două. Dacă în cazul soților corporatiști care au fost loviți de concediul de o săptămână au mai existat cazuri în care Sfânta Taină a cununiei a mai putut fi salvata in extremis cu ajutorul Sfintei Biserici sau al vrăjitoarelor (care au dat de legare la ochi și de dezlegare la pat), în cazurile grave în care soții corporatiști au fost loviți de concediul de două săptămâni, nimic nu s-a mai putut face (mai mult, în cazurile în care, în timpul celor două săptămâni de concediu, soții corporatiști și-au cunoscut socrii, au fost înregistrate și plângeri penale pentru însușirea fără drept a bunului abandonat de ginere în timp ce era gonit spre poarta socrilor cu câini de vânătoare și de bombardament).
Singurele multinaționale care, dată fiind grija lor față de angajați, s-au chinuit din răsputeri să-i ocrotească pe aceștia de plaga concediului de odihnă anual de una sau chiar două săptămâni, plagă care (după cum am demonstrat) distruge familii**, sunt cele din Big Four (KPMG, Deloitte, PwC și Ernst & Young***). Mai mult, cu profesionalismul lor recunoscut, aceste multinaționale i-au ocrotit pe angajați și de plăgi mai mici decât concediul de odihnă, cum ar fi, de exemplu, petrecerea week-end-urilor în familie.
“Grație companiei la care lucrez, nu m-am certat niciodată cu soția. Practic, mi-aduc aminte că ultima dată când am văzut-o ne-a întrebat ceva unuîmbrăcat la caterincă cu o eșarfă cu tricolor, iar eu am zis da”, ne-a declarat fericit un angajat al KPMG, pe care l-am surprins într-o fotografie de grup, împreună cu colegii săi de serviciu: 

     

*comparabilă cu cele zece plăgi pe care bunul și milostivul Dumnezeu le-a aruncat asupra Egiptului;
**familia este celula de acid a societății, conform multinaționalelor;
***de fapt Ernst & Young este una sau sunt două multinaționale? Cu această întrebare a murit pe buze și Raluca Stroescu: “Eu de fapt muncesc pentru o singură multinațională…?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu