Google+

sâmbătă, 11 ianuarie 2014

Despre Madonna, Balu și alți demoni

Era prin 1990. Foștii membri P.C.R. de la noi din sat avuseseră o revelație după ce le apăruse chipul lui Cristos într-una dintre gențile cu rulmenți pe care le cărau în Turcia și deveniseră brusc credincioși fervenți care te înjurau de mamă cum ziceai de Iisus ceva care excedea celor 150 de cuvinte pe care le cunoșteau. De altfel, între comuniștii convertiți numai Iliescu rămăsese liber-cugetător, ca un adevărat exponent al discursului ancorat la universalitate, refractar la comunitățile terestre de foști comuniști măcinate acum de dogmatism.
Acesta este contextul în care, în clasa a VI-a fiind, au fost introduse în programa noastră școlară orele de religie. Așa am luat contact cu Vechiul Testament, ale cărui slove au făcut furouri printre noi, băieții. Yehudimenuhini bărboși se cafteau și se masacrau la fiecare pagină, fiicele își îmbătau tatăl ca să facă sex cu ele, bătrânul viol era la loc de cinste, egiptenii își luau în freză broaște, grindină, lăcuste, apele se despicau ca piftia, tufișuri în flăcări vorbeau, ce să mai, o adevărată orgie de lumini și becuri. Eram atât de fascinați încât ăia de la a VI-a B cu care ne băteam în fiecare recreație deveniseră din bolșevici scârboși (tocmai citiserăm despre pactul Ribbentrop-Molotov) filistini scârbavnici în fața Domnului.
Și într-o bună zi ne-a predat părintele la religie despre Mamona și Baal. Așa am aflat noi că pentru mulți creștini Mamona înseamnă Satan („Nu poți sluji și lui Dumnezeu și lui Mamona”- Matei 6:24), că Biblia îl privește ca pe un idol spurcat și că cei care mai puseseră în viața lor mâna pe o carte îl considerau pe Mamona un fel de personificare a banilor care cumpărau sufletele celor slabi (adică ale celor care ținuseră dietă, după cum am conchis noi atunci).
La rândul lui, Baal era un zeu al filistinilor la al cărui cult israeliții mai treceau din când în când, deoarece era mai ieftin. Israeliții, care inventaseră instituția căsătoriei ca să poată face sex gratis, descoperiseră că trecând la cultul lui Baal, care printre altele era și zeul fertilității, puteau face sex gratis și cu alte femei în afară de neveste. Asta pentru că în templele închinate lui Baal se practicau orgiile ritualice.
Mânios pe israeliți pentru că din seria orgiilor și pentru că Baal, Domnul i-a bătut ca pe fasole, am putea spune, dacă fasolea ar fi fost adusă pe vremea aceea din America.
Și după ce le-a dat-o la scor de forfait, Domnul le-a sugerat israeliților: „Dacă vreți ca toate acestea să se termine, n-ar fi rău să vă reînchinați la mine”. Iar israeliții au zis: „Bine!”

În fine, abia ieșit cu un coleg de la minunata lecție despre Mamona și Baal, Dumnezeu ne-a auzit ruga și am dat nas în nas cu șeful de la a VI-a B singur, ooo, Doamne! Am ridicat în gând câteva osanale rapide Domnului și am început să-l frăgezim pe filistin cu curelele de la pantaloni. Și în timp ce-l apostam pe păgân cu curelele, deodată apăru în spatele nostru părintele predator (de religie) și zbieră:
„-De ce-l loviți, nefericiților???”
„-....L-am prins când se închina la ...Mamona”, am bălmăjit eu.
„-...Daaa...și la Baal”, a adăugat convingător colegul meu.
„-Ia veniți voi cu toții la diriginții voștri, să stabilim cum stă treaba cu Mamona și cu Baal”, a zis părintele-predator.
Și în timp ce ne deplasam spre cancelarie în spatele părintelui-predator, gândindu-ne noi cum vor fi chemați la școală scumpii noștri părinți ca să le fie incriminate progeniturile, am prins momentul prielnic și prinzându-i un cot la ficat șefului de la B i-am șoptit scrâșnind din dinți: „Fii atent ce latri, potaie, drumul tău spre casă trece prin fața porții mele. Deci te băteam pentru că te-am prins când te rugai la Mamona și Baal, panimaiu?” (învățam rusa la școală ca limbă principală).
Nu știam însă că nefericitul avea ora de religie abia în ziua următoare.
„-Așaaaa, deci de ce te băteau?”, l-au întrebat în cancelarie diriginții pe nefericit după ce au ascultat relatarea părintelui-predator.
„-Pentru că mă închinam laaaaa ... Madonna și la ... Balu”, a îngăimat nefericitul.


7 comentarii:

  1. Pentru ca ... din seria elogiilor si pentru ca ... genial!

    RăspundețiȘtergere
  2. Patronu de marmote11 ianuarie 2014 la 01:19

    Eu sunt popa Nae,
    Care te indoaie.
    Hai la mine-n car,
    Colea sub altar,
    Sa te miruiesc,
    Sa te spovedesc,
    Sa-ti citesc din carte,
    Sa-ti dau pe la spate!

    Nu e a mea, e un comentariu de pe Kamikaze, dar e minunata poezioara :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Bă, la mine era treabă simplă. Îl întreb pe Brejnev (tata): Bă, care-i priza cu Isus, fiu, tată, mă-sa şi toată încâlceala aia pe o mie de pagini?
    Ăla răspunde: Dacă vrei s-o citeşti, nu-i pierdere mare, nici dacă vrei să crezi, nu pierzi mare lucru, dar, mai întâi, citeşte-o toată.
    Zic în sinea mea: Băi frate, îs deştepte babele astea cum au cetit ele ditai cărămida de carte.
    Prin urmare, m-am orientat către Coran... Părea mai subţirică. Eroare! Era hârtia mai finuţă. Avea tot multe pagini (dădea Allah vreo 70 de fofoloance, dar era mult de aşteptat, aşa că era oarece tentaţie).
    Cu alea asiatice n-aveam cum să conectez prea bine din start. Am crezut în Kamasutra cu încă o credincioasă ceva vreme, dar m-am lecuit... cu antibiotice. Sub copac nu-mi plăcea să stau şi suspectam religia aia o invenţie a coanei Riţica. Ce i-ar mai fi plăcut ei să stau ca boul sub mărul ei buză-de-iepure şi să mă gândesc la buricul universului, iar ea să rămână cu toate merele în copac! Sictir!
    Dao, Tao şi kung-fu au mers ceva vreme, până m-a prins unul poreclit Coaje-dă-porc (aşa botezase omul şoriciul după ce lucrase, moldovean fiind, vreo lună prin Bucureşti). Îi aplecasem unui văr de-al lui o karată în meclă şi i-am zis să împrăştie vorba că sunt tare la bătaie. A venit namila şi mi-a întors rotiţele ca la ceas de a aprindeam lumânări la poza lu' Chuck Norris (şi la aia a lu' Chichichan, Quetzalquatl aibă-l în pază!) să-l omoare în chinuri cu triplutulucuri urmate de şuturi în freză.

    N-am înclinaţii religioase! În Balu şi alte alea aş fi crezut şi eu, la câtă ciocăneală şi haleală era pe acolo, dar n-am mai găsit cu cine să mă aliez şi, cred că din momentul ăla m-am apucat de orgiile solo. Şi asta e o descoperire majoră în viaţa unui om, uitasem că de la Baal se trage :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, da, religia lui Tao Tao pare cel mai aproape de Adevăr. Că uite ce frumos se roagă adepții ei:
    http://www.youtube.com/watch?v=vOTViwuzNZk

    RăspundețiȘtergere
  5. Candva imi intrase si mie in cap sa intemeiez o religie. De ce sa ma inchin eu la altii, imi ziceam, cand pot sa se inchine altii la mine si poate mai pica si câte o puicuta, ceva. Catolicismul nu-mi placea, ca ala era cu baietei.Dar timpul a trecut, m-am luat cu treaba, iar munca si religia sunt incompatibile. Caci cui munceste nu i se reveleaza. Nici macar dupa un joint.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ești pierdut Vadimash dacă ai realizat că „timpul a trecut”. Timpul se scurge repede, iar odată cu asta cunoașterea și evaluarea sunt înlocuite de acceptare :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Porumbel Ciripescu12 ianuarie 2014 la 12:00

    Adu, mama, maioneza,
    Sa ma dau sa-mi steie freza,
    In pozitie de drepti,
    Sa dau moarte in adepti
    Cu valoarea-mi intrinseca
    Cand ma duc la discoteca.

    RăspundețiȘtergere